Olisiko mukavaa syöttää tiedot järjestelmään vain kerran?
Jos yrityksessä käytetään useita eri järjestelmiä, tieto on hajallaan eri paikoissa eikä se siirry automaattisesti järjestelmien välillä. Samoja tietoja joudutaan syöttämään useaan kertaan; jokaiseen järjestelmään erikseen.
Integraation puutteen takia raportteja kasataan manuaalisesti eri järjestelmistä ja raportointi vie liikaa aikaa. Käytettävät järjestelmät ovat usein kalliita ja raskaita kokonaisuuksia, joiden käyttöönotto on työläs sekä aikaa vievä prosessi. Aikaa ja resursseja kuluu turhaan, eikä toiminta ole kustannustehokasta
Keskitä prosessit yhteen järjestelmään
Kun tavoitteena on kannattava ja kasvava liiketoiminta, on syytä kääntää katse kustannustehokkuuteen. Keskitä liiketoimintasi prosessit yhteen järjestelmään, jolloin tieto liikkuu järjestelmän eri osien välillä saumattomasti, eikä samoja tietoja tarvitse syöttää kuin kerran.
Järjestelmä antaa sinulle haluamasi raportit keskitetysti ja ajantasaisesti, jotta voit tehdä parempia päätöksiä tuoreen tiedon pohjalta. Prosessit tehostuvat, koska aikaa säästyy turhalta tekemiseltä. Voit siis kohdistaa resursseja niihin toimintoihin, jotka ovat tuottavia ja edistävät liiketoiminnan kasvua.
Säästä aikaa - säästät rahaa
Samojen tietojen tallentaminen useaan kertaan eri järjestelmiin teettää paljon turhaa työtä. Jo pelkkien asiakastietojen tallennus kahdesti voi teettää myyntihenkilöstöllä yli kolme viikkoa ylimääräistä työtä vuoden aikana, joka on pois tuottavasta myyntityöstä.
Taloushallinnon raportoinnissa saadaan merkittäviä säästöjä, kun kaikki tarvittavat toiminnallisuudet ovat yhdessä järjestelmässä. Aikaa kuluu hukkaan, jos tietoja joudutaan keräämään useista eri järjestelmistä ja yhdistämään esimerkiksi yhteen Exceliin. Kun kaikki tieto on samassa järjestelmässä, aiemmin tiedon siirtelyyn kulunut säästö voi olla useita työpäiviä kuukaudessa.
Automatisointi jouduttaa prosesseja edelleen
Kun prosesseissa ei ole aukkoja jotka vaatisivat manuaalista työtä, voit automatisoida työnkulkuja. Esimerkiksi taloushallinnon automatisointi säästää tehokkaasti aikaa, sillä jo päällekkäisten toimintojen poistuminen voi säästää 20 prosenttia tehokasta työaikaa analysointiin. Samalla virheiden riski pienenee, koska tietoja ei tarvitse syöttää käsin.
Kun käytössä on vain yksi järjestelmä, aikaviivettä tietojen manuaalisesta syöttämisestä ei synny, joten raportointi on aina oikea-aikaista. Ajantasaisen informaation perusteella olet aina kartalla liiketoimintasi nykytilasta ja osaat tehdä liiketoimintaa tukevia, tietoon perustuvia päätöksiä.
Digitalisoi liiketoimintasi Odoolla
Odoo on moderni, käyttäjäystävällinen ja täydellisesti integroitu toiminnanohjausjärjestelmä, joka soveltuu kaiken kokoisten yritysten käyttöön. Odoon toiminnallisuudet koostuvat sovelluksista, joista voit ottaa käyttöösi vain ne, jotka ovat liiketoimintasi kannalta tarpeellisia. Et siis maksa turhasta, vaan kokonaishinta riippuu valitsemistasi sovelluksista.
Erillisiä rajapintoja eri sovellusten välillä ei tarvita, vaan tieto siirtyy saumattomasti järjestelmän sisällä. Riittää, että syötät tiedot järjestelmään vain kerran. Löydät kaiken tarvitsemasi tiedon yhdestä järjestelmästä ja ajantasainen raportointi onnistuu muutamalla klikkauksella. Liiketoiminnan hallinnan sovelluksista on saatavilla yli 50 kieliversiota, joten lokalisoinnit yrityksen kansainvälistyessä onnistuvat vaivatta.
Odoolla hallitset tilaus-toimitusketjua, pysyt kartalla asiakkuuksien tilasta ja seuraat liiketoiminnan kannattavuuden tunnuslukuja. Et välttämättä tarvitse muita järjestelmiä, sillä Odoon sovellukset kattavat vaativatkin liiketoiminnan tarpeet.
Ota meihin yhteyttä, niin kartoitetaan järjestelmätarpeesi yhdessä.